Procedura składania oraz postępowania ze skargami w Zakładzie Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. w Zawierciu
Zgłaszanie skargi
- Skarga musi zostać zgłoszona pisemnie, pocztą elektroniczną, pocztą tradycyjną lub przez ePUAP.
- Klient zgłasza skargę na adres:
- Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. Podmiejska 53 42-400 Zawiercie,
- e-mail: kontakt@zgkzawiercie.pl
- ePUAP: /ZGK_Zawiercie/domyslna
- Skarga musi zawierać dane skarżącego (imię i nazwisko/nazwa firmy/adres) oraz precyzyjny opis zdarzenia.
Rozpatrzenie skargi
- Skargi rozpatrywane są w trybie administracyjnym.
- Jeżeli organ do którego złożono skargę nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, przekazuje ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni właściwemu organowi zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazuje skarżącemu właściwy organ.
- Skargi niezawierające imienia i nazwiska/nazwy firmy oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- Jeżeli z treści skargi nie można należycie ustalić jego przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi bez rozpoznania.
- Prezes Zarządu Spółki wydaje polecenia i decyzję, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstania.
- Prezes Zarządu Spółki ma 30 dni na całościowe rozpatrzenie skargi, podjęcie działań wyjaśniających oraz udzielenie odpowiedzi zgłaszającemu skargę.
Skierowanie odpowiedzi do Klienta
- Spółka kieruje pisemną odpowiedź do Klienta.
- W przypadku odpowiedzi pozytywnej dla Klienta informuje go o sposobie załatwienia skargi.
- W przypadku odpowiedzi negatywnej informuje o możliwości rozstrzygnięcia sporu na drodze sądowej lub arbitrażu gospodarczego.